Випуск №1(6) 2020

Текст статті - PDF

DOI: https://doi.org/10.17721/UCS.2020.1(6).15

УДК 130.2:[7.035.7:7.045](4)

Т. К. Огнєва, канд. філос. наук, доц.

Київський національний університет імені Тараса Шевченка,

вул. Володимирська, 60, м. Київ, 01033, Україна

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА І КІНЕМАТОГРАФУ У КИТАЇ, КОРЕЇ ТА ЯПОНІЇ

У статті "Особливості розвитку сучасного мистецтва і кінематографу Китаю, Кореї та Японії" здійснюється аналіз умов і чинників формування сучасного мистецтва й кіно у вищезгаданих країнах. Можемо визначити особливо- сті розвитку китайського сучасного мистецтва як прагнення перших після завершення Культурної революції митців максимально відрефлексувати її плин та наслідки. Надалі мистецькі тенденції набувають особистісних авторських характеристик, що свідчить про їхній прогресивний характер. Корейське мистецтво сучасності доводить, що нау- ково-технічна революція та домінуюча авангардна складова масової культури у цілому не можуть витіснити остаточно традиційну художню творчість. Одною з характерних рис сучасного корейського мистецтва є демонстрація у творчості приналежності до культури рідної країни. Перш за все це вплив традицій конфуціанства, буддизму, наслідків японської окупації та розподілу країни на Південну та Північну. Японське пластичне мистецтво поєднує у творчості автохтонні традиції та європейські мистецькі принципи. Неабияку увагу приділяють сучасні митці Японії новітнім технологіям – відеоарту, 3D-живопису, інтерактивним інсталяціям та інсталяціям-гібридам.

Кінематограф у Китаї, Кореї та Японії також має як спільні для цих країн, так і відмінні риси. У сучасних кіностріч- ках велику увагу приділяють відображенню змін, що настали для Китаю, Кореї та Японії. Прагнення акцентувати візуальний ряд, що дозволяє вивести наперед споглядальність, а глибинний сенс передавати за допомогою художніх образів, є характерним для східного кіномистецтва у цілому. Умови для розвитку кіномистецтва у вищезгаданих країнах відрізнялися, що привело до появи неповторного стилю, притаманного японським, китайським та корейським кінострічкам.

Знайомство з особливостями розвитку сучасного мистецтва та кінематографу у Китаї, Кореї та Японії є необхідною складовою для подальшого діалогу культур Заходу і Сходу в аспекті збалансованої взаємодії та подальшого художнього перетворення сучасного світу.

Ключові слова: сучасне мистецтво, Китай, Корея, Японія, кінематограф.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: 

1. Анашкин С. Насилие как способ коммуникации. Современное корейское кино [Електронний ресурс]. / С. Анашкин // Искусство кино. ‒ 2012. – No 4. ‒ Режим доступу: http://old.kinoart.ru/archive/2012/04/nasilie- kak-sposob-kommunikatsii-sovremennoe-korejskoe-kino

2. Анашкин С. Чжан Юань: "Запрещают одно – снимаю другое" [Електронний ресурс]. / С. Анашкин // Искусство кино. ‒ 2006. – No 10. ‒ Режим доступу: https://old.kinoart.ru/archive/2006/10/n10-article13

3. Браиловская Г. Ай Вейвей – современный художник- диссидент. [Електронний ресурс]. / Г. Браиловская – Режим доступу: http://be-inart.com/post/view/1498)

4. Василенко А. Ван Бин. Национальная галерея постистории. Портрет режиссера [Електронний ресурс]. / А. Василенко // Искусство кино. ‒ 2015. – No 3. ‒ Режим доступу: https://old.kinoart.ru/archive/ 2015/03/van-bin-natsionalnaya-galereya-postistorii-portret-rezhissera.

5. "Взаимовлияние европейской и азиатской изобразительных традиций на примерах знаковых фильмов последних лет". Дипломная работа студентки МШК Татьяны Колядко, июль, 2016. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.cinemotionlab.com/novosti/ vzaimovliyanie_evropeyskoy_i_aziatskoy_izobrazitelnyh_tradiciy_na_primerah _znakovyh_filmov_poslednih_let_diplomnaya_rabota_studentki_mshk_tatyany _kolyadko/

6. Генис А. Феномен азиатского кино. [Електронний ресурс]. / А. Генис – 2001. – Режим доступу: https://www.svoboda.org/

7. Гусев А. Кино XXI века: революция и перезагрузка. [Електрон- ний ресурс]. / А. Гусев // Сеанс. – No 19/20. – Режим доступу: https://seance.ru/articles/kino-xxi-veka-revolyutsiya-i-perezagruzka/

8. Денисов И. "Вакамацу продакшнс" ‒ как избавиться от иллю- зий о новой волне. 25 января 2010. [Електронний ресурс]. / И. Денисов – Режим доступу: www.cinematheque.ru/post/142186

9. Денисов И. На уроках японского кино. [Електронний ресурс]. / И. Денисов – Режим доступу: http://www.russ.ru/pole/Na-urokah- yaponskogo-kino

10. Журавлева И. Японская художница создала инсталляцию из 50 000 ключей. [Електронний ресурс]. / И. Журавлева – Режим доступу: creativpodiya.com/posts/40764

11. Кремнев Е. Чжан Имоу и Чень Кайге: Инь и Ян китайского ки- нематографа. [Електронний ресурс]. / Е. Кремнев – Режим доступу: http://www.kinokadr.ru/articles/2012/08/12/china.shtml

12. Махмудова Ульвия. Чжан Хуань: Его вера и жизнь [Електрон- ний ресурс]. / Ульвия Махмудова – Режим доступу: http://www.nargismagazine.az/34023

13. Сукманов И. Математический импрессионизм [Електронний ресурс]. / И. Сукманов. // Искусство кино. ‒ 2012. – No 6. ‒ Режим досту- пу: https://old.kinoart.ru/archive/2012/06/matematicheskij-impressionizm-v- drugoj-strane-rezhisser-khon-san-su.

14. Hartzell Adam. A Review of Hyangjin Lee's Contemporary Korean Cinema. Identity. Culture. Politics. [Електронний ресурс]. / Adam Hartzell – Режим доступу: koreanfilm.org/hyangjinlee.html

15. HuangRui,MaDescheng.AConstellationofStars:HuangRuiand Ma Desheng: Art Editors 1978‒1983. / Rui Huang, Descheng Ma ‒ Hadrien De Montferrand Gallery, 2013.

16. Korean Modern Art in the World. 27.07.2018 // KOREA FOCUS ‒ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.koreafocus.or.kr/ design2/layout/content_print.asp?group_id=103764 1

17. The Urban Generation: Chinese Cinema and Society at the Turn of the Twenty-First Century / Ed. by Zhang Zhen [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://hcl.harvard.edu/hfa/films/2001janfeb/urban.html

© Т. К. Огнєва 2020